tisdag 2 september 2014

TOLON ivägskickad

Äntligen är TOLON påskriven och inskickad. Det har varit mkt jobb och olika val som ska tas. Ändringar, avdragspriser, kostnader etc. Puh!

På slutet orkade jag knappt tänka efter. "Vi tar nåt bara". Jag har under ganska lång tid varit bestämd på att jag vill ha ett ljusgrått hus. Från allra första början var jag iofs inne på en mörkare grå. Ch har hela tiden velat ha en mörkare ton. Nu på slutet när vi var tvungna att bestämma oss gav jag helt plötsligt bara med mig?? Jag har inte ens sett färgen vi valde. "Kör bara!" Aja, det beskriver väl lite hur det varit nu på slutet. "Bara skicka in skiten". 

Nu bör det bli lite lugnare med själva husplaneringen men istället sätter nästa projekt igång. Tomtplaneringen.

Vi/Ch har träffat några grundläggare som varit och tittat på vår tomt. Det är viktigt och mest kostnadseffektivt att planera och fixa marken redan i början. Därför behöver vi planera hur tomten ska se ut.

Vår tomt är inte plan utan sluttar egentligen neråt hela framsidan. Jag vill plana ut och ha etapper. Det är enda lösningen för att få en plan gräsmatta. Dock tror jag det kan bli problem för man får bara bygga stödmurar upp till 70cm annars behöver man bygglov. Aja, vi får hugga tag i det där nu. Grunden behöver göras innan det blir kallt.

Dags för jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar