söndag 2 november 2014

Mosaik, staket, bänkskiva och belysning...

Efter söndagens gravbesök så åkte vi vidare till Hornbach. Vi kommer hänga där en del de kommande månaderna tror jag. Det blev verkligen tydligt hur många beslut vi måste ta nu och några mån framåt.


Bland det första vi måste ta tag i är staketet eftersom vi har hund och han är galen i harar, rådjur etc. Ett sånt här staket har vi satt upp på Öland redan så jag har lite skills i hur man gör faktiskt. Inte det snyggaste men det måste upp mot skogspartiet. Vid vägen blir det nog ett trästaket av något slag.

Tycker egentligen detta är "snyggare" men mindre stabilt så det väljs bort.


Badrummen kommer till största del att vara vita men vill ändå inte ha dem "vanliga". Vi får se vad man skulle kunna göra med mosaik. 



Syns inte så tydligt men denna är verkligen "blingbling".


Iaf ena badrummet kommer prydas av liknande plattor. Stora och matta.


Denna med runda och silvriga plattor gillar jag. Dock var den rätt dyr för bara en liten remsa.


Min granitskiva som jag inte kommer att få :(.


Ett liknande badkar kommer vi försöka hitta till badrummet på övervåningen. Tror det blir utan massage för att hålla budget.


Sen är det det där med bänkskivan. Vad ska vi ha? Är lite emot trä men det är rätt smart ändå...


Belysning. En remsa man sätter under hyllor etc. Såna kommer vi nog köra på en del.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar